Golden med fart, såklart!

 Välkommen till våran sida!
Vi är två golden retriever tikar på  6 månader & 6 år. Vi älskar allt vad livet har att erbjuda. Här kan ni läsa våra vägar genom livet! Denna sida kommer att uppdateras så fort det händer något kul, eller mindre kul.

image7
Cowslip´s Icy way "Smulan" Född 22 Mars 2001.
Smulan är är såkallad "vänlig men bestämd" tik. Underbar vovve med alla fyra tassar på jorden. Konstigt vi har haft dig i sex år och jag kan inte komma på mycket att skriva här! Men det är klart, du kan nog inte beskrivas utan måste helt enkelt upplevas!
Tidigare: valpkurs och flera lydnadskurser med jakt.
Aktuellt: för tillfället ingenting.

image6
Indragårdens Charmtroll "Troja" Född 18 mars 2007.
Troja kom till oss den 12 maj  iår.
I skrivande stund har mitt "charmtroll" hunnit bli 5 månader.
Du har varit här i ca 3 månader och tänk vad mycket ja kan skriva här om dig!
Mina förhoppningar innan du kom var nog en golden med färg & fart, söt förstås(vilken valp är inte det), lyhörd,följsam.
Klart att du mycket mer än väl har uppfyllt dom redan.
Jag hade aldrig vågat hoppas på en sådan lyhörd hund som du!
Efter att du gjort "succe"  på valpkursen så tvekar jag inte längre om att börja i lydnad med dig.
Vi har även tänkt testa på agility i vår när åldern är rätt.
Och jaktbiten förstås med apportering m.m det kan man ju bara inte ta ifrån en golden!
Innan jag träffade dig kunde ja inte förstå hur en HUND kunde betyda så mkt för någon?! men nu vet jag..
Tack Annika kennel Indragården för denna underbara tös som förgyller mitt liv.
Tidigare: Valpkurs på kvibergs. Där hon mer än väl uppfyllde mina förhoppningar och vi fick full pott på alla moment vi lärt oss!
Aktuellt: Vi går en fortsättningskurs på Kvibergs.

RSS 2.0