Just som det varit en sådan bra helg ..

Så får Troja urinvägsinfektion.
Allting hade ju gått så bra i värmland men på söndag kväll så bad mamma mig att komma ner för att troja var väldigt tokig. Hon kissade på sig flera gånger den kvällen och sprang runt inne och pep. Jag la henne i mitt knä och försökte lungna henne. Hon slappnade av för att sedan vilja ta sig ut och kissa och pep. Efter en stund förstod jag att det nog var urinvägsinfektion. Hon kissade typ 5 gånger per timma pytte lite. Så då fick vi ringa till något hundsjukhus och kolla med dem om vi skulle komma in. Men de tyckte att vi skulle vänta tills åtminstonde nästa morgon och ta tempen på henne. För det inte ska vara bra för en 14 veckors valp att ta antibiotika om det inte är absolut nödvändigt. Nästa morgon tog vi tempen och den var på 38.3.Det var söndag kväll, och idag tisdag mår hon ganska bra. Hon piper inte eller så. Men kissar fortfarande några gånger per timma. Hoppas verkligen att  detta tar slut snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0