7 månader och kurs

Igår fyllde Troja 7 månader! Som sagt, tiden går fort när man har roligt.
Iförrgår på kursen åkte jag inte hem likaglad som sist. Visst gick det bra, men det var såklart matte vi fick skylla på ;-) Vi behöver öva lite mer på fotgåendet.
Tillskillnad mot förra gången var troja mycket stirrigare och mer stressad. Alla hundar va ganska stirriga då så man skulle nog kunna likna det vid kalabalik ibland, hehe.
Jag tror nog att alla hundar kom på hur roligt det var att sticka iväg från matte efter att momentet var klart!
För dem andra tog det sådär snabbt att få med sig hunden tillbaka, det var mest att locka och/ eller dra med sig den i halsbandet. Men inte för mig...
Jag hade inget halsband på troja och hon gjorde inte som alla andra hundar som bara STOD upp och pussade lite på den andra hunden. Troja LÅG ner och KRÖP, på mage, gnällde och ville så gärna att hunden skulle ge henne uppmärksamhet. Alla skrattade åt det lilla charmtrollet som så gärna ville bli klappad...

Momenten vi ska öva på tills nästa gång är bla u-svängen utan godis.
Jaa alla saker från förra och gången innan samt lite nytt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0