Kurs

Då har vi kommit hem ifrån ännu en kurs.
Detta var våran absolut bästa kurs någonsin, allt gick som på räls ;-)
Troja var mycket lugnare idag, och det var ju jag också.
Lite busig var hon idag också, då hon stack iväg till en annan hund under momentet, men då blev jag arg och detta gjordes inte om...
Momenten vi gjorde var liggkvar, det gjorde vi massor av gånger och Troja gör det verkligen bra! Trots en massa störningar med hundar som flyttar på sig osv, så klarar hon det!
Och så gjorde vi sittkvar, det var då hon stack, men hon lyssnar ju jättebra på mig när jag säger till henne vad hon ska göra.
Hopp över hinder, inga problem ;-)
Ligg, och sen sitt. Håller på att lära oss detta utan handen...
Förbudsövningar, när Nalle drar en leksak framför hundarna och dem ska sitta kvar, det rycker i hela kroppen på Troja men hon lyssnar ändå på vad jag säger.
Apport, som är att Troja ska greppa apportblocket, hålla det i några sekunder och sedan lämna tillbaka,jätteduktig.
Inkallning, utan att använda handen, Detta går super!
Tandvisning, övar på att ha henne på min sida och sitta still medans Nalle kollar på hennes tänder. Allt går bra förutom just SITTA STILL, hon är så glad när han kommer att det sprätter i hela kroppen...
Tillsist:
Fot, med alla svängar åt vänster, höger, helt om och allt det där. Bara matte håller koll på fötterna går det skitbra.
Fick mycket beröm av Nalle, om att vi har övat på bra, samt att Troja inte var så hoppig idag, liknades vid en studsboll sist ;-)
Jag är sjukt nöjd och stolt över min tjej idag, bara jag tar vara på hennes egenskaper och bara jag sköter mig går allt hur bra som helst ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna & Tyson

Troligtvis ska jag ställa han på my dog. Vi ska anmälla till båda dagarna men Jessica kanske ska ta någon dag eftersomn vi spelar innebandy cup..

KRAM
Anna och Tyson

2007-11-01 @ 10:07:16
URL: http://patriksjoberg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0