valpträff i Munkfors

Förra onsdagens kurs gick grymt bra på stadgan, för att skryta lite så var Troja den enda hund som låg kvar helatiden ;-)
Nu har vi kommit hem efter en lååång och lärorik helg.
Vi åkte upp till värmland, Karlstad i fredags för att jag skulle få shoppa lite och då fick Troja sitta i bilen en stund. Hon var jätteduktig hela bilresan. På kvällen åkte vi till munkfors konferens center och bodde över där. Granne bodde Trojas syster Caramell, så dem fick busa av sig lite på kvällen. Dem hade kul , men Troja pep lite och gömde sig under bilen...
På lördagen åkte vi till Annika och hade valpträff. Alla syskon var där förutom Chipp(fyra st).
Vi träffade också en liten valp från D-kullen, så underbart söt!
Troja och hennes syster Chira busade extra mycket med varann, och dem var jättelika till utseendet och sättet.
Dem båda kastar sig på mage för att visa att dem inte är farliga. Kul att se för både vi, och Chiras husse har aldrig träffat på liknande hund.
Vi har tränat budföring,jättekul.
Lite apportering, lydnad.
Jag lärde mig jättemycket bara på några timmar ;-)
Också har vi gått spår, som gick solklart! Det gäller bara att matte gör allt rätt så går det hur bra som helst ;-)
Tack Annika för en jättebra, rolig och lärorik dag!
På söndagenvar vi hos Mormor och Morfar i Kristinehamn.
Där la jag ut ett stooort spår på åkern som mamma tyckte var lite för svårt, men självklart grejade hon det!
I veckan ska vi köpa henne en egen sele, för detta var ju hur kul som helst, och bra går det ju!
På söndagen gick vi en promenad, där jag hade Troja lös helatiden. Jag ser liksom hur hon tar sats och springer iväg mot någonting innan jag hinner reagera, tänker att det är väl något vilt, men hinner ju inte göra något.
Det visade sig att det var vattnet som hon KASTAT sig i full fart i. Vattenpassionen är det inget fel på ...
Vi har vägt henne denna veckan, och nu väger hon 19 kg.
Hon börjar också komma in i trotsåldern, för det händer att hon ifrågasätter det jag säger. Men det är väl bara att bita ihop...
Idag gick vi på en 1.5 timmas promenad, och jag la ut ett linjetag och vi apporterade lite. Hon vet precis vad hon ska göra!
Och så lite bilder.
image26
mitt underbara charmtroll busar

image27
De tre tikarna: Längst bort: Caramell, Chira och Troja pussandes :-)
image28
Vi. Marianne och Caramell, John och Chira, Jag och Troja, Fredrik och Clarino
image29
Troja och Jag efter vårat lyckade spår, solklart ju ;-)


Nu ska det spåras för fullt i veckan :-)

Kommentarer
Postat av: Anna & Tyson

Värkar som om ni haft en underbar valpträff!
Lycka till med allt spårande.

KRAM

2007-10-31 @ 19:27:43
URL: http://patriksjoberg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0